G'day mate .. !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roel Kessels - WaarBenJij.nu G'day mate .. !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roel Kessels - WaarBenJij.nu

G'day mate .. !!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roel

11 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Hi

Hier dan mijn eerste berichtje uit geweldige Australie !!

Donderdag 5 oktober was het dan eindelijk zover, ik ging het pitoreske rozendorpje lottum verlaten voor Australie !! Pap mam en Ellen brachten me weg na Schiphol. Nadat ik ingechecked had en afscheid had genomen ging het echt beginnen ... "The point of no return" !!

De vlucht na Hongkong was meteen gezellig!! Met iederien kletsen en we hadden gratis bier. Alleen toen we net goed op dreef waren was het al zover .... het bier was op in het hele vliegtuig !!

In hongkong werden we opgehaald door de plaatselijke mister Myagi. Hij bracht ons naar het hostel waar we een dag kamer hadden. Omdat ik het vliegtuig niet geslapen had en echt moe was besloot ik toch maar om even te gaan slapen. Nadat we uurtje of 3 geslapen hadden en ff gedoucht hadden zijn we op eigen houtje hongkong gaan verkennen. Dit deed ik met Tim en Renee met wie ik op de kamer lag. Nadat we een boot tochtje gedaan hadden in de Aberdeen was er eigenlijk al geen tijd meer over om iets anders te bezichtigen. Toen hebben we maar besloten om ff de kroeg in te gaan. Omdat het nogal druk was in Hongkong omdat er die avond Full Moon party was konden we bijna geen taxi krijgen. Nadat we er eindelijk een hadden kwamen we er achter dat we toch echt ver uit de buurt waren van het hostel. De groep was dan ook al vertrokken naar het vliegveld. Na een lokale chinees dramatisch aangesproken te hebben dat we onze vlucht zouden missen als hij ons niet met z'n busje weg zou brengen was het vervoer geregeld !!

In het vliegtuig naar Australie kon ik gelukkig wel een beetje slapen. Deze vlucht was ook een paar uurtjes korter.

Op het vliegveld in Sydney werden we opgehaald door onze begleiders Paul en Selma. Heb nog nooit iemand gezien die zo prettig gestoord is als die paul, echt een complete mongool !! We werden naar ons hotel gebracht waar we de eerste 4 nachten sliepen. Toen ff met die jongens bier ingeslagen en wat gekaart. 's avonds hebben we ge-bbq waarna we een ierse pub in zijn gegaan.

Zondag hebben we 4 uur rond zitten dobberen door de Sydney harbour. Dit was zeer relaxed, muziek aan, biertje erbij, vlees op de bbq !! Alleen het weer was wat minder, de zon kwam er niet echt door en het waaide nogal hard. 's avond zijn we naar the Gaf gegaan. Een kroeg waar eigenlijk alleen maar backpackers komen. En 's nachts was het alweer zover, een groepje jongens kon de kamer niet op, we waren nog aan t zuipen op een kamer, alarm ging af ! Oftewel bijna het hotel uitgekickt !! Kleinigheidje .....

Maandag hadden we regeldag. Visum ophalen, bankrekening openen, sofienummer aanvragen. 's avonds weer een kroeg ingegaan.

Gister hebben we een tripje gedaan naar de Blue mountains, echt wel sjiek. Een paar keer een super view gehad. Is eigenlijk gewoon een gebergte met allemaal gumtrees. Van die bomen komt olie af en door de zon krijg je een grote blauwe waas. Misschien zit er wel een projecje voor oliesjeiks van de Boer, hahaha ! 's avond weer naar the Gaf gegaan, hier is iedere dinsdaag avond voor iederien van 9 tot 10 uur graties bier drinken. Het was dan ook vollebak. Hier waren ook van die achterlijke spellen aan het doen om geld te winnen en wet t-shirt verkiezingen. We hebben ons dan ook prima vermaakt hahaha!

Vandaag uitgechecked in het hotel en zit nu in het hostel waar onze begleider Paul ook zit. Maak er nu ook echt een einde aan dit lange verhaal want dit was echt niet te bedoeling, hou zelf niet van die lange verhalen dus dit is dan ook gelijk het laatste lange verhaal hahaha.

Wil trouwens wel nog iederien ff bedanken voor de geweldige afscheids kadootje/feestje !! Het verrassings cadeau wat ik in het vliegtuig pas open mocht maken was echt helemaal geweldig, echt sjiek. De verrassing was er een klein beetje af, he Haakie hahaha. Maar wat er in stond had ik me niet voor kunnen stellen !! Heb het boek ook maar ff aan de rest laten zien, konden ze gelijk zien wat ze aan me hebben of juist niet hahaha.

Ik ga volgende week trouwens al naar NZ toe omdat ik dan beter uit kom met het weer !! Gaan er ook meer van de groep heen.

In de groep hier zitten echt sjieke jongens tussen. Zijn toch meer mensen dan alleen mensen uit lottum die heel dom kunnen praten !! Probleem is alleen dan ik hun taal gebruik aan het aanwennen ben omdat hun mijn lottumse woorden niet thuis kunnen brengen !! We gaan zo dan ook lekker chillen in het park !! Ga nu een australie's nummer halen en dat zet ik de volgende keer wel ff op de site wat dat is !!

Kap nu echt wat ik word er hier kotsziek van dit typen !! Volgende keer pak ik dit echt anders aan !

Groetjes uit het zeer relaxte Sydney van Roelieeeeeeeeeeeee !!

Ps. Koning kijk ff naar de telefoon want nadat ik het 10de zelfde berichtje hebben gekregen word ik er wel een beetje moe van !!

  • 11 Oktober 2006 - 06:46

    Ellen:

    Hee broertje!

    Leuk om eindelijk eens wat verhalen van je te lezen. Maar fijn zeg dat je het zo goed naar je zin hebt! Ben benieuwd naar de foto's.

    Aan taaltje wen je trouwens zo hoor...ik weet inmiddels niet meer beter. Peter klaagt zelfs dat ik al met een harde 'G' begin te praten, nu ik een maand in Utrecht werk.

    Have fun en laat snel weer iets van je horen!

    Liefs Ellen

  • 11 Oktober 2006 - 09:43

    Marjo Kessels:

    beste roel
    ik heb je berichtje gelezen,fijn dat je start al zo goed is verlopen,wij zullen je reis via je site volgen.
    Good Luck groetjes fam STAS

  • 11 Oktober 2006 - 10:59

    Ruud:

    Kessels kel,

    We hebbe os aafgeloepe nach nog gesproake via de foon,maa in ow verhaal stut daat ge de kroeg in waas gewest um ow stationeer vol te loate loepe en daat verkloard ok metien worrum ge aalien maa schele wazel oetkroamde en nimmer oet ow weurt kwoam! Trouwes, os mam en Trees vondte ut wal sjiek daat ie in de wage op handsfree stond!Haha...Sjiek doa, daat zeej ik wal! Amuseer ow en we leze ow verhale heer wal wer. Dink deraan doa in NZ, kromp wies de reej derop zit en ni ier!
    Vnvd wer de urste oavend huuge, zonder ow, maa daan halde we tenminste waat mier stump vur oszelf oaver! :-)
    Halt ow!
    Gegroet Ruud.


  • 11 Oktober 2006 - 14:55

    Broeder Kessels:

    Roel Roel fantastisch..!!

    Good te huure dat geej ow al aan het amuseren ziet. Wat motte anders doa wha...
    Ik heb ok in de gaten dat geej ow hand ni umdreejd vur en gleske beer vaan Australise bojum..!! Good te peere wha......hahaha

    Nou al noa nieuw zeeland? Dat wist ik ni, janou dan studde geej nag ier in de sneej as weej.... Mot kunne.

    Ik loat het heer beej, en ik verwacht binnenkort nag mier sjieke verhalen te huure......dus amuseer ow mit die jonge doa en maak dur wat mojs vaan.....

    De Grusse

    Joeps

  • 11 Oktober 2006 - 15:28

    Broeder Kessels:

    Roel Roel fantastisch..!!

    Good te huure dat geej ow al aan het amuseren ziet. Wat motte anders doa wha...
    Ik heb ok in de gaten dat geej ow hand ni umdreejd vur en gleske beer vaan Australise bojum..!! Good te peere wha......hahaha

    Nou al noa nieuw zeeland? Dat wist ik ni, janou dan studde geej nag ier in de sneej as weej.... Mot kunne.

    Ik loat het heer beej, en ik verwacht binnenkort nag mier sjieke verhalen te huure......dus amuseer ow mit die jonge doa en maak dur wat mojs vaan.....

    De Grusse

    Joeps

  • 11 Oktober 2006 - 15:41

    Joost:

    Heej Kessels,

    Ge head al én good begin gemaakt door dea vleeger beervreej te make!haha Geweldig, kaan d'r ok ma iene wer gebeure, want ge wet 't "Geej ziet d'r aaltied beej"!

    Sjiek daat 't ow good gut doa, zult 't hoapelik langer oethalde aas die jonge vaa Nisse.

    Ge kunt natuurlik ok die boys doa Lottums liere, waat opzich ok ni verkierd is um zo'n wereldtaal te kunne spreake!

    Leas wal same mit de rest va die boore heej waat ow nog aal gebeurd doa.

    Groet,

    Joës

  • 11 Oktober 2006 - 18:17

    Cuppe:

    kerel, ik mein daat ge het wal noar de zin doa!
    sjiek jong.

    bin bebeejd waat geej in ow volgende bericht geschreeve het.

    heej in afghanistan, waas het vur het urst raak op het kamp. maar mit meej gut het aalt goot, daat wette.

    groetjes stefan,

    tarin kowt, afghanistan


  • 12 Oktober 2006 - 08:13

    Steffan:

    eej Roellie!!

    sjiek um te huure det alles noa wens is doa in Aussie en det de reis ok good is verloepe.

    Wal ech raar det ze nih genog beer in ut vleegtuug hajje, terwijl ze van teveure toch wiste det dr unne Lottumse aan boord kwaam te zitte. Maja kleinigheidje halte toch...

    Veur de rest veul plezeer en tot de volgende kier!

    Groete oet Serum.

  • 12 Oktober 2006 - 08:37

    Paul:

    Yo Roellie,

    Ik huur 't wal. Daat kumt wal good mit ow doa. Daat ge d'n taxi mist in Hong Kong kan d'r ok ma wer iene ovverkomme. Vul plezeer nog doa en maak ma vul sjieke foto's. Verder leas ik 't heer wal wer waat ge nog aal mejmaakt.

    Haije wah.
    Paul

  • 12 Oktober 2006 - 13:59

    Lizzy:

    hey roellie
    sjiek verhaal jong
    vermaak ow nog doar he en probeer de vrouwly un bietje moet rus te loate:P:P

    kuss lizzy

  • 12 Oktober 2006 - 15:28

    USA Man:

    Sjiek kel. Het is doa nou al ien en aal fiest! Elke daag zoepen kel! Geej het owwen drej al gevonden zeej ik hahaha.
    Hiel vul plezeer doa en ik volg het vanoet heer!
    Greeeetz Maarten!

  • 12 Oktober 2006 - 15:56

    Suug:

    yo kessie

    ik huur ut wal in en weak tied is dur nag niks veranderd. Zelf zonder os kunde dur waat va sjiek ma vur de rest we leaze ut wal heej waat dur gebeurd. En daat ge die kels do en bietje good lottums lierd zowaat hoe hajje wha.

    gr suug

    P.s. kunne we op dansles beej owwe pap op ow afscheidsfeesje koos ie dur meej waat va haha


  • 14 Oktober 2006 - 10:22

    Tielke:

    Hey Roellie!

    Sjiek dat gej ow grootste hobby in Aussie door kunt zette, namelijk iets wat ow altijd good af get, `t zoepe! Vur de rest keumt `t volgens mej ok wal helemoal good doar met ow!

    Regel binnenkort mar is wat foto`s as dat get.

    Veul plezeer kel, en ik zal ow blieve volgen!!

    Gegroet den Veurzitter van de Feer

  • 14 Oktober 2006 - 15:13

    Heleen:

    Hey Roel,

    Leuk verhaal op de site.. Ik denk dat je daar wel een mooie tijd gaat beleven! Veel plezier in ieder geval! wij zullen je site in de gaten houden!

    Groeten de buren

  • 15 Oktober 2006 - 15:33

    D'n Oliesjeik:

    Sjiek roel, loat den olie ma komme? reije ze doa ok op den olie? kunnen we misschien ng wat exporteren!!

    groeten biek

  • 15 Oktober 2006 - 16:03

    Henk En Mien:

    Hoi Roel we zijn gisteravond terug gekomen uit Andalusië, heel veel mooie dingen gezien in Spanje.Maar ik hoor dat je al plannen hebt om naar Nieuw Zeeland te gaan, vanwege het weer of wil je gaan skieën?Ik denk dat je een mooie avontuurlijke tijd tegemoet gaat.Het ga je goed daarginder. veel groetjes van je oom en tante

  • 15 Oktober 2006 - 18:00

    Jaap:

    ha kel! flink aan dun alcohol dat zej ik wal wer. Zoe mot dat ok! Misschien komde volgende week mien broor ok nog wal tege in NZ. Deen zit in Dunedin zuider eiland. Wet ni of gej doa hin got? Zuj wal sjiek zien.
    eej kerel geniet dur va en ik blief ow heer in ut kalde NL wal volge! groetjes japio

  • 16 Oktober 2006 - 20:29

    Heine:

    Heej Spitse,

    aal dat Beer gezoep doa kunde heer ok....dus zurg maar dat ge iig wat eht stoan vur 13 november....24oor lang...

    Bin beneejd hoe ut der daor oetzuut...fotos van juupke ware schitterend dus neem aan dat ge dao ok sjieke fotos got maken...Mt. Sint Cook is schitterend...zurg dat ge doa ffkes langs got...

    Maak ok ffkes wat scherpe fotos van ow schouwerkes...o nee...fotos worre vanzelluf wal scherrup...MWOEHAHAHAHAHA!!!!!

    Verder lezen we de verhalen wal...

    Ajuu Beun

  • 17 Oktober 2006 - 14:40

    Twannie:

    Heej Kessels,

    Echt sjiek dat geej owen drej doar al zoa good gevongen hed.Goj beer, goijen bbq... wat wilde nog mier in oktober.... Maar hiel vul plezeer doar en bin alwer beniejd noar ow volgende belevenissen

    Groeten oet de Melderse he roellie

  • 19 Oktober 2006 - 08:11

    Olli:

    jow roellie...

    wist wal dat geej ut sjiek zut vinde!! vul bbqen en vul beer, moj weer dur beej... wat wilde nog mier??
    ammuseer ow, en goei is gauw wat foto's op de site!!

    hiel vul plezeer nog, en we blieve ow volge wha!!
    x olli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Heyzzzz ... Ja leuk dat hier ff rond kijkt hoe mijn leventje vergaat zo aan de andere kant van de Aardbol !! Vanaf 20 juni ben ik weer te begroeten in t Rozendorpje !! Greetzz Roelie !! Ps. Laat gerust een berichtje achter .....

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 2562
Totaal aantal bezoekers 132322

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: