Darwin ----> Townsville .... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roel Kessels - WaarBenJij.nu Darwin ----> Townsville .... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roel Kessels - WaarBenJij.nu

Darwin ----> Townsville ....

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roel

12 April 2007 | Australië, Cairns

Beste Pegge en Pegginnekes ....

Waar waren we ook alweer gebleven ... Darwin, nadat we hier het weekend doorgehouden hadden werd het toch weer tijd om door te gaan. Vanuit het cultureel oogpunt hier toch nog een bezoekje aan n museum mee gepikt. Wat opzich ook nog wel interrassant was vernamelijk de Flora en Fauna en de orkaan die in 19 ... bijna heel Darwin van de kaart veegde kwamen aan bod!

Hierna werd het toch wel weer tijd voor iets te gaan doen in de buitenlucht, Litchfield N.P. kwam eraan. Zeer mooi park met allemaal watervalletjes en toestanden. Hier hebben ff een verfrissende duik genomen in de Florance Falls. Wat nogal aangenaam was door de drukke hitte. Helaas was niet alles toegankelijk omdat door het regen seizoen er nog steeds wat overstromingen waren. Ofja helaas kan ik het niet echt noemen, ik heb namelijk het punt bereikt nadat ik al zoveel gezien heb, een boom als snel een boom is en een waterval een waterval is !! Dit is denk ik ook de reden dat we ons eigenlijk maar snel omgedraaid hebben nadat we een foto gemaakt hadden van het Kakadu NP !!

Nog een bezoekje gebracht aan een Croqfarm. Kwamen net mooi optijd aan met feeding time. En als je zo’n beest van 5/6 meter in een paar sec een paar kippen ziet verorberen, ben je toch wel blij dat je bij die waarschuwingsbordjes ook niet bent gaan zwemmen !!

Naar deze ervaring werd er dus eindelijk koers gezet naar de Oostkust. Na een paar dagen van niks zien alleen maar rijden kwamen we aan in Townsville. Hier een duikcursus van 5 dagen geboekt om mijn openwater Padi te halen. Eerst moest er weereens gestudeerd worden, idd gestudeerd. Magoed naar 2 daagjes theorie gehad te hebben met afwissenlend een beetje spartelen in het zwembad werd het tijd voor het echte werk, de boot op naar t reef !! Hier ging dus echt een compleet nieuwe wereld voor mij open !! Prachtig koraal, vissen in allerlei kleuren en vormen, wat sharks en sea turtle’s !!! Mooi mooi mooi dus !! Ook nog een paar Adventure dive’s gemaakt o.a. Deep Dive en Night dive. Vooral de Night dive vond ik erg vet, leek net als of je met iederien op een “missie” ging. Ook komen de kleuren van t koraal beter naar voren (als je er op schijnt met een zaklamp) dan overdag en zie je vissen die je overdag niet ziet! Helaas ging het hoogte punt van de cruise niet door, het schipwrak “ The Yongala” werd geskipt om dat de stroming veel te sterk was. Dit was dus nogal een domper, maar wel geloofwaardig omdat de zee erg ruig was, wat resulteerde dat sommige mensen de inhoud van hun maag niet voor hun zelf alleen konden houden !! Helaas is de kwaliteit van de foto’s niet zo geweldig en geldt ook hier weer: je moet het met je eigen ogen gezien hebben !!

Verder heb ik hier eigenlijk niet meer zoveel gedaan behalve een weekendje bij een groepjes engelse in huis gezeten en hier wat biertjes gedronken en wat spelletjes cricket gespeelt te hebben. Cricket is trouwens wel een lache spelletje, is leuker als dat het eruit ziet!! Ohja ook nog een bezoekje bezocht aan een Rugby wedstrijd wat weer zeer de moeite was !!

Hierna zijn we na Cairns gereden waar we tot op heden niet zoveel gedaan hebben als een beetje rondgehangen en alle tourtjes geboekt die ik op de oostkust wil gaan doen !!

Naja dit was het wel weer ... Greetzzzzz Roelie .... !!!

  • 12 April 2007 - 07:32

    Mam:

    Ziet er allemaal weer goed uit Roelie. Ben blij dat ik alles achteraf pas zie en hoor wat je hebt meegemaakt.
    Kwam ff telefoon tussendoor en toen ik terugkwam was je alweer weg.
    Spreken elkaar wel weer

    Groetjes Mam en Pap

  • 12 April 2007 - 10:28

    BEKUIL:

    hej roelie,

    weer sjieke foto's jong!! en een kort maar krachtig verhaal!! wal sjiek dat duike, zidde ut land wir enne kier van de andere kant!
    met die krokodillen in de buurt zudde ow ok wal ff steve irwin hebbe gewaand of neet? wal lache hoe ze die bieste vore!!
    hej amuseer ow doa kel, en dut gen dinger die ik ok neet zuj doan!! :)

    groetjes paul & siena

  • 12 April 2007 - 16:58

    Ruudjuh:

    He kel,

    Inderdaad, kort maa krachtig, wer es waat anders aas een daagdiel aan ow verhaal besteeje! :) Zuut der goot oet aal, schon foto's! Geej haj ut der vaanmerge oaver daat ge met koninginnedaag in Sydney zoot en owwe wage ging verpatse, gudde daan al noa Perth of later? Heer zal ut mierendiel met koninginnedaag wal wer in Eindhovuh achter de spiele terech komme, hihi! :) Huur ut wal enne kier... Amuseer ow!

    Greetz Ruud.

  • 12 April 2007 - 18:19

    Linda:

    Lijkt me echt supervet dat duiken. Jammer idd dat je niet naar het wrak kon. Weer mooie foto's. Ik begin azie toch wel te missen nu. Superveel plezier nog!

    Groetjes Linda

  • 13 April 2007 - 08:54

    Maarten:

    Wer sjiek verhaal kel! Jaloers op die duik verhalen van oow! Liekt meej ok echt sjiek um te doon!
    En die kroks.... Verdomme wat kunnen die good eten doa. Doa wil ik wal enne kier wedstrijdje shoarma tegen vreten! Hahah.

    Amuseer oow nog kel!
    Groetjes Maarten


  • 13 April 2007 - 17:36

    Paul!:

    Yo Roelie,

    Zuut dr wer sjiek oet. Moi biëste die krokodille. Hedde d'r ni stiekem enne in de rugzak mejgenome? Haha
    Ik zeej en leas t wal wer, geej vermaakt ow good doa.
    Maak dr nog waat vaan en we spreake os wal wer.

    Wies werres.

    Funs

  • 16 April 2007 - 05:49

    Sytze:

    Hee Mooie jongen!!!

    Best naar je zin nog steeds zie ik!!!
    Wij ook moet ik je zeggen!!!

    Hou em stijf ouwe!!

    Groeten onss

  • 16 April 2007 - 06:31

    Monbulk Japie:

    ouwe,
    met jou gaat het niet te slecht zo te zien!! hier is alles oke, de val van 134 meter overleefd dus op naar meer gekkigheid in dit hobbit land!

    wanneer zit je eigenlijk in Sydney? kijk ik even of ik langer blijf of direct doorvlieg naar adalaide!!

    kalm an doen, japie

  • 16 April 2007 - 20:15

    Hidde :

    He Roel!
    Hoe gaat het nou?? Aan het zien heel best!
    God ik ben stik jaloers. Ik zit inmiddels alweer bijna 2 weken thuis na een jaartje.
    Ga je nog terug naar Monbulk of niet ?
    Nou we spreken mekaar nog wel een keertje toch ? Je hebt me email als het goed is.
    Nou genniet zou ik zggen. de mzzl!
    Hidde

  • 21 April 2007 - 18:33

    De Gebr:

    Wer es enne kier tied gemaakt um de verhalen wer te lezen.... sjiek!
    En weej ma olie boren, dink dat der bijna nix mer in de grond zit heer in lottum... is dat wat vur doa???

    Amuseer ow nog!

  • 22 April 2007 - 10:50

    Peter:

    Vette fotos man...echt sjiek...en diven is echt uber...heb ut ok enne kier gedaon maar das echt vet....zund dat den duik nao den boet ni doorging....maar wal echt vet....

    Mzzls Peter

  • 25 April 2007 - 07:11

    Grondlegger:

    sjiek kel

  • 29 April 2007 - 03:53

    Jeroen:

    Morgen ben ik weer thuis.. Aaarggh.. Is het alweer voorbij. Geniet nog!!!!

    Grtz

  • 29 April 2007 - 08:28

    Ruud:

    He jong,

    En, zitte nou in Sydney? Aant proberen owwe wage te versjachele, lukt ut een bitje of velt ut tege? Aas ge ut maa ni op de Ben manier dut, haha!
    Hoe lang bliefde nou nog in Australie en geej woj toch ok nog noa....?
    Amuseer ow nog!

  • 03 Mei 2007 - 10:24

    Bekuil:

    Hej roelie,

    woa zitte now, kriege we gen nej verhaal mer, of hedde nix mer mej gemak? (dat zal toch wal neet)!!amuseer ow doa nog kel!! wej leze ut wal wir!!

    Groetjes Paul & Siena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Heyzzzz ... Ja leuk dat hier ff rond kijkt hoe mijn leventje vergaat zo aan de andere kant van de Aardbol !! Vanaf 20 juni ben ik weer te begroeten in t Rozendorpje !! Greetzz Roelie !! Ps. Laat gerust een berichtje achter .....

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 1380
Totaal aantal bezoekers 132170

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: