Great Ocean Road/Stuart Highway - Reisverslag uit Darwin, Australië van Roel Kessels - WaarBenJij.nu Great Ocean Road/Stuart Highway - Reisverslag uit Darwin, Australië van Roel Kessels - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road/Stuart Highway

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roel

25 Maart 2007 | Australië, Darwin

Jaja hier is jullie verslaggever uit het verre verre verre Australie dan alweer !!

2,5 week verder en +/- 6000 km gereden te hebben met mijn bolide.(zonder auto pech) Hebben we toch wel weer wat te vertellen en wat kiekjes gemaakt om te hardwerkende mede mens jaloers te maken haha !

Maar eerst was het tijd om mijn nieuwe reisgenoten te ontmoeten. Sander: prima jongen. Julia: toen ik haar voor het eerst zag en sprak had ik mijn conclusie al getrokken. Magoed iederien verdiend een kans .... dus de auto werd gestart !

De GREAT OCEAN ROAD .... een leuk ritje langs de zuidkust van +/- 400 km. Helaas niet altijd even mooi weer. Maar natuurlijk de nodige mooie Lookouts, oudste vuurtoren van Australie, 12 apostols, london bridge, Arch, Koala's enzzzz zorgde voor een aangenaam ritje

Daarna via het vorig jaar door bushfire geteisterde Grampians NP door te rijden naar Adelaide. Toch kwam mijn vooroordeel helaas goed uit de verf !! Onze Julia lag de meeste tijd te slapen op de achterbank en als we ff naar een lookout punt wilde lopen gaf ze ook meestal de pijp aan maarten !! Hier dus met goed fatsoen uit de auto "gebonsjoerd" !!

Vanuit Adelaide naar Port Augusta gegaan voor de laatste stop te houden voor de Ouback. Hier zat oude vertrouwde Tony met " Toyota Landcruiser gemaakt om niet kapot te gaan " met auto pech. Hier ontmoete we Linda en Rens, een stelletje die ook de outback in gingen. Besloten om samen te rijden om ons zelf een beetje in te dekken voor eventueele auto pech !!

Toen was het dus eindelijk zover .... kilomters vreten ... Cruise controle wat n uitvinding!! Airco trouwens ook maar dan moet die het wel doen hahaha! Dus de Arco maar aan, soms wel lekker als er weer een doode kangaroo langs de weg ligt en die geur dan naar binnen slaat !!

Eerste stop was Cooper Pedy, mijnwerkers plaatjes waar de meeste mensen onder de grond leven. Record temperatuur daar 56 graden, dan krijg je het dus echt niet weg !! Wij dus ook lekker 6 meter onder de grond geslapen bij 22 graden !! Hier ook nog ff een stil werkende opaalmijn bezocht.

Daarna een bezoekje gebracht aan Ayers Rock en de Olga's. Maai wat groot, ik had me dit ook wel voorgesteld maar als je ervoor staat is het toch wel ff anders. Sunrise en Sunset meegepikt bij Ayers Rock, niks toeristisch maar wel leuk. Ik wou er heel graag opklimmen maar de track was door de weervoorspellingen gesloten, en een boete van 5500 dollor vond ik toch te veel van t goede!

Kings Canyon, hier een mooie wandeling gemaakt. Ik dacht in het begin dat het wel mee viel hoe groot ie was, maar toen op het randje stond werd het toch tijd om een stapje terug te doen !! Bruut groot !!

100 km buiten Alice Springs naar een verlaten goudstadje gegaan. Ik weet nu ook waarom ie verlaten was. Maar het avontuur stond nog voor de deur. We waren met Rens zijn auto gegaan omdat die wat beter is want we moesten stuk over n dirtroad. Terug weg begon het te hozen en stonden wel als snel voor een grote floodway waar je niet meer door kon met een personenauto. Dus maar wat pannekoeken bakken in de dessert. Tot dat er een ranger aankwam met zijn jeep, Ff waterpeil gecheck wat toch al 60 cm was. Dit werd dus n paar uurtje wachten in de middle of nowhere. Muziekje erbij, wat ouwe hoeren, sterren kijken was is begin wel lache, maar naar een paar uurtjes is het leuke er wel vanaf. Dus maar gaan slapen in de auto tot dat het na 6 uur wachten er toch eindelijk door heen konden!!

De OUTBACK:
De cowboy verhalen van 3 uur rijden en niemand tegen komen en overnachten bij benzine stations om te kunnen tanken gingen niet meer op. Kwamen denk ieder half uur/kwartier wel iemand tegen. Zelfs een keertje fietsers, ja fietsers ik moest ook ff met mijn ogen knipperen. 250 km was de grootste afstand tussen 2 tankstations en de meeste zijn 24/7 open !! De lallende, vallende, schreeuwende, lelijke, gare aboriginals die overal in die inteelt dorpjes op straat rondhangen vond ik een minpunt. Sorry maar voor deze mensen kan ik geen respect tonen, en ja ik weet je mag niet iedereen over een kam scheren !! Maar dit is wel de indruk die ik heb !

En ja hoor weer een te lang verhaal, kan me ook niks schelen als jullie het niet helemaal lezen hahaha !!

Ik zit nu ff mijn tijd te vertouven in Darwin waarna ik dalijk door vlam naar Cairns !!

Uwe Journalist .... Roelie

  • 25 Maart 2007 - 18:56

    Haak:

    jaja, wie hai det gedoog wa kel.
    sjieke foto's. ziet beej seure te zoepe en vroog an joep of deen ow site dur ff op woi zette.
    geej amuseert ow wal zoe te zeen. die kiet beej os begint op te scheete.
    ik zeej ow wal in juni enne kier ofzoe.
    neij ze nog en wies daan.












    groeten haak


    hoe mot ik gvd di knommel nou verzenden

    mot ik zeker wer joep vroage
    deen alcohol tast miene kop aan.






















































































  • 25 Maart 2007 - 18:58

    Knaak:

    zelluf geregeld jong
    ik bin eg gfoot
    mot ff wier kieke as mien neusje lank is
    mzll. ps. ad ziene boet giet zoe goot as door. vet fies den as ik doaop goi trouwe jongggggggggg

  • 26 Maart 2007 - 10:38

    Bekuil:

    hej roelie,

    wat toch wir en sjiek verhaal en foto's!!
    ge zit toch wal wir dat sommige mense ut beter hebbe as andere!!
    en dat verhaal dat mukt nix oet dat dat lang is, dan heb ik de pauze tenminste ok wir vol! :)
    hej ma amuseer ow doa en dut gen dingen die ik ok neet zuj doan!!
    dan guj ik ma wir verdr met werke!!!
    groetjes paul & siena

  • 26 Maart 2007 - 11:50

    Rene En Stevo:

    Hey pikkie!!!!
    Ziet er allemaal goed uit vriend!
    leuk die foto met die camel maar weinig schade aan je auto voor zo'n beestje?????

    Hey hoe je taai en spreek je snel weer...

    Laterz
    the boys from the wild wild west

  • 26 Maart 2007 - 15:27

    Suug:

    zuut dur wer good oet roelie sjieke bak trouwens!! volgens meej hedde al hos mier biesten gezeen aas in dun dierentuin maja de mijste zien kapot of zeen dur kapot oet haha
    ja nou kel ameseer ow spreaken os wal wer

    gr suug

  • 27 Maart 2007 - 18:47

    Vermeule:

    Hej roellie, echt sjieke fotos kel. ok unne sjieke bak jong. duchtig gasse mit deen ford. ut gut ow good doar dat zej ik wal wir. ameseer ow nog en wej spreke os!!!

    mzzls jaap

  • 30 Maart 2007 - 07:12

    Nous & Meert:

    Hallooo!! Je hebt echt al veel gezien en gedaan, lachen hoor! Leuk voorproefje voor ons, wij gaan volgende week verder vanuit Melbourne, met onze bolide! Kussen

  • 02 April 2007 - 09:35

    Boek En Biest:

    Ja sjiek verhaaltje wer. Van joep mos ik zeggen dat gej mojje lats haj op die foto met die vlegen! Haha. Nog niks ni tenger!
    Wagen mog ok wal has enne x gewassen were zoog ik! Maar sjieke natuur doa jong!
    Trouwens, nog good gegeten vaan din aangereejen buffel? Zoot hiel wat vleis aan zoog ik!!!

    Haffel ze nog! Kusjes van B&B

  • 02 April 2007 - 09:49

    Lizzy:

    hey roel

    sjieke verhalen maar wal un bietjuh lang.
    mog wal un bietjuh korter.

    vermaak ow nog!!!

    zie je nog

    kuz lizzy

  • 02 April 2007 - 11:24

    Ruudjuh:

    He kel,

    Alles im grif?
    Sjiekste foto's tot nou toe vind ik, weer is ok goot zoewe te zeen; kriede ut nog bitje weg of kletsnaat? Heer is ut ok goot nou! Amuseer ow en spreke os wal wer....

    Greetz Ruud.

  • 04 April 2007 - 07:53

    Cooz:

    Kel!

    Dit is voggus meej pas ut urste bericht daat ik op ow site plaats.. Schandalig ma ik heb ow wal dukker gesproke en ow verhale geleaze.. Ma geej hed ut wal sjiek doa! Sjieke foto's ok en deen wage is wal waat anders aas die polo vaan ow.. haha! Importere din handel!
    We spreke os!

    Mzzls Cooz!

  • 06 April 2007 - 09:38

    Maike Jacobs:

    hey roel weet niet of je me nog kent ik ben t nichtje van kelly uit maasbree kwam via partyflock op je site wat n foto's man geweldig krijg weer spontaan heimwee naar aussie en NZ!!geniet ervan ditis de tijd van je leven maar aan de pics te zien doe je dat ook!!good on ya :)!!groetjes maike

  • 08 April 2007 - 05:02

    Nils:

    He Roel,

    ziet er allemaal weer zeer vet uit. Weet je al waar dadelijk heen gaat?
    Zit momenteel in Perth en ga dinsdag op weg richting Broome, ben benieuwd.

    Have fun c a

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Heyzzzz ... Ja leuk dat hier ff rond kijkt hoe mijn leventje vergaat zo aan de andere kant van de Aardbol !! Vanaf 20 juni ben ik weer te begroeten in t Rozendorpje !! Greetzz Roelie !! Ps. Laat gerust een berichtje achter .....

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 132319

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: