Update !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tasmanie/Monbulk !! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roel Kessels - WaarBenJij.nu Update !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tasmanie/Monbulk !! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roel Kessels - WaarBenJij.nu

Update !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tasmanie/Monbulk !!

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roel

06 Maart 2007 | Australië, Melbourne

Hallo vriendjes en vriendinnetjes .....

Het is allemaal alweer een tijdje geleden ..... Zondagmorgen 7 Januari vertrok ik samen met Tony en Andre naar Tasmanie. Na een uurtje of 11 op de Ferry gezeten te hebben zetten we veilig voet aan land. Hier hebben we in 7 dagen het hele eiland rond gecrost met de Jeep van Tony. Maar natuurlijk niet zonder het een en ander gezien te hebben.

Op aanrade van sommige mensen uit Nederland zijn we maar een kijkje gaan nemen bij Cradle Mountain. Hier een pittige wandeling van 3 uur gemaakt, de omgeving leek wel wat Nieuw Zeeland maar was evengoed de moeite waard!!

Verder de voornaamste dingen die we op Tasmanie gezien hebben. Port Arthur: voormalige gevangenis waar de ergste criminelen vanuit Engeland heen gebracht werden. Hier ’s avonds een spokentocht gedaan , helaas viel deze wat tegen.

Uit het boekje van Floortje Dessing van de 100 mooiste plekken van de wereld een bezoekje gebracht aan Kate’s Berry farm. Hier een lekker Fambrose ijsje gegeten met een prachtig uitzicht op Great Oyster Bay!

Hierna een wandeling gemaakt naar Wineglass Bay, ook een pittige wandeling, eerst naar de lookout waarna door naar t strand zelf. Mooi rustig daar alleen t wakker was akelig koud!

Vanuit Tasmanie gebelt voor een werkadresje. Via wat jongens die in Sydney had gesproken had ik een tel.nr gekregen. Het zou hier gaan om Joost een bloemist/kunstenaar die in eigenbeheer zijn huis aan t bouwen was. Hij kon dus nog wel een timmerman gebruiken en ik kon gelijk beginnen. Als ik mijn tripje op Tasmanie afgerond was het dus ff afgelopen met t luxe leven.

Toch nog ff snel naar de Australian Open geweest. Hier wat leuke wedstrijdjes gekeken. Onderandere Nalbandian vs Tipsarevic en Cuccione vs Rochius.

Toen werd het toch echt tijd om richting Monbulk te gaan waar ik de dag erna moest gaan werken. Hier kwam ik me in een hostel terecht wat meer op een vluchtelingenkamp leek. Overal waar ik keek zag Koreanen/Japanners/Chinezen. Ik had het gevoel dat ik helemaal uit de westere cultuur verdwenen was, maar toen ik toch nog wat beter tussen deze spleetogen door keek kon ik toch nog wat westers herkennen. Het waren Peter en Jasper, 2 jongens uit Zwolle met wie ik Kerst en Oud op Nieuw had gevierd vertoefde hier ook. Hier ontmoette ik ook nog Ruud en Terry, 2 wakko’s uit Heemskerk die hier Noord Holland vertegenwoordigen. Een paar dagen later zouden Tony en Rafael het westersekamp komen versterken. Peter en Jasper zaten hier al wat langer en waren onze Aziatische vrienden moe en hadden een huisje in Monbulk City geregelde. Dus konden we met z’n 7 “ons” knusse stulpje snel intrekken. Meer luxe, privacy, schoner, dichterbij het werk en nog is de helft goedkoper …. Prima geregeld dus !!!!

Maar ik ging aan t werk ……. 6 uur s morgens aantreden was het. Hier kwam ik bij een bouw uit wat ik nog nooit gezien had !! Een huis met vol met strooibalen … 5000 om precies te zijn …. Ja je leest het goed. Overal dienende als isolatie …. vloer/wand/dak … met een isolatie waarde 4x hoger als in Nederland verreist is !!! Magoed naar 4 maanden van niks doen was ik allang blij dat ik kon gaan werken. Op de bouw werkten: Tom, een uit Schagen afkomstige jongen die naar een jaartje van backpacken terug is gekomen om hier op de bouw te werken. Rob een Noord Hollander die vorige jaar met z’n gezin geïmmigreerd is. Sietse een Fries schippersschoon en medebackpacker. Mano een uit de Achterhoekse kerel die met zijn gezinnetje een wereldreis van een jaar aan t maken is. En zo nog wat lokale loodgieters/electricien/metselaars enz …. Op zaterdags kwamen Peter, Jasper en Hidde ook meestal nog wat meeplaren

Maar waar is die Roel nu zo druk met bezig geweest omdat hij al meer dan 2 maanden niet ff zijn site heeft bij gewerkt hoor ik jullie denken. Nou als eerste de hele ijzereconstructie van de buitenkant beplaat zodat deze waterdicht is. Waarna we het plafond in het hele huis er ingemaakt hebben, en als ik ff zeg dat het huis een oppervlakte heeft van 800 m2 hebben ook een idee waar we overpraten. Als decoratie in de patio’s overal tegen de muur oude steigerplanken van de Sydney Harbour gemaakt. Gegalvaniseerde golfplaten tegen de rest van de buitenmuur gemaakt. Geen gezicht maar hiervoor komt nog een “plantenmuur” van +/- 12.000 potjes !! Ja je bent een kunstenaar of je bent t niet !! Verder nog de stenen binnenwanden uitgezet. Tegen de rest van de binnenwanden gipsplaten gemaakt. Dat heb ik gemiddeld iedere werkdag 10 uur per en soms 7 dagen per week. Maar dit vond ik alleen fijn zodat ik in die 6,5 week toch meer dan 400 uur gewerkt heb en dus aardig zakcentje heb kunnen verdienen. En joost zorgde altijd goed voor ons, koffie, optijd wat ijs, “beer o’clock” en met lange dagen verscheen de Pizza koerier ook altijd wel.

Maandag zijn Sytze en Ik met Joost meegegaan naar Melbourne om een beetje kijkje te nemen wat voor klanten Joost allemaal had. Hier gingen zo’n beetje naar de aller beste restaurant’s om alle bloemwerken te verversen, en ook naar enkele kantoorpanden. Dit was echt super dag, vooral ook t uitzicht vanaf de 54 verdieping overheel melbourne om half 6 ‘s morgens was erg aangenaam!. Daarna moesten we nog een kleine modeshow opbouwen in de GPO voor de loreal fashion week in Melbourne. Zo kwam dan het einde aan mijn carriere bij Joost.

Straks ga ik dus mijn nieuwe Reisgenoten ontmoeten. Ik had een paar weken geleden wat advertenties ophangen in t hostels. Helaas reageerde hier niet de dames van t Zweedse nationale bikiniteam wat ik gehoopt had !! Maja nu neem ik dan een Nederlandse jongen en een Duits meisje mee richting Adelaide en dan zien we wel of t aardig reisgezelschap is. Maar dat horen jullie nog allemaal wel aangezien ik nu wel weer wat vaker mijn site ga update hahaha.

Ik heb hier dan ook weer een geweldige tijd gehad. Op t werk was t altijd wel lache met nederlandse jongens en vooral ook de locals. En in t huis was het ook altijd feest.. ’s avond was het meestal een filmpje kijken, denk dat onderhand bijna alle dvd’s van de locale videotheek de revue gepasseerd zijn. En als het ff kon in t weekend met de jongens de locale kroegjes/discotheekjes onveilig maken.

Ook heb ik trouwens ook nog mijn 22 verjaardag hier gevierd. Gewoon gezellig met de jongens rustig een biertje gedronken, want een jaartje ouder, verstandiger, ja dan hoeft die gekkigheid allemaal niet zo meer hahahaha. Heb toen zelfs nog wat kadootjes gekregen van mijn huisgenootjes, niet echt nuttig spul maar het gaat om het gebaar !! Wil ook nog ff iedereen bedanken die mij gebelt/gesmst/gemaild hebben voor mijn verjaardag, toch leuk om te horen dat jullie me niet vergeten!! Dit geldt trouwens ook voor de reacties in t algemeen, vind t altijd super leuk om die te lezen, doet me wel goed …… dus blijven doen !!!!

Hoop dat jullie het verhaal ook allemaal te lang vonden want dan zitten we toch nog op 1 lijn hahahahaha

Tot de volgende lezing !!!!

Greetzz Roelie

  • 07 Maart 2007 - 07:31

    Mam:

    Hoi Roel

    Wil de eerste zijn die je mooie verhaal en foto's weer ziet.Ze zijn weer mooi en het is echt een groot huis van Joost. Hier is alles weer rustig dus ga genieten van je komend reisje en hopelijk krijg je weer zo leuke reisgenoten als je tot nu toe hebt gehad.

    Groetjes Pap en Mam

  • 07 Maart 2007 - 10:34

    Linda:

    Hey Roel!

    Ik ben inmiddels weer in Lottum city en ik kan je zeggen, een mooi temperatuurtje en een sjieke omgeving is toch net iets leuker dan regen, wind en kou.... Dus ik zou zeggen: geniet nog van de tijd daar!!

    Kus Linda

  • 07 Maart 2007 - 10:35

    Niek:

    Ut heat ff gedeurd ma daan hedde ok waat ;). Noa zonnen tied meug ut verhaal wal lang zien, ik vind het iig wal leuk um wer op de hoegte te zien vaan waat geej aal gedoan heat. Natuurlijk kunne de aaltied sjieke foto's vaan ow neet ontbreake. Ik bin dur ni bang veur daat ge ow neet zut amusere mit ow neeje reisgezelschap.

    Vul plezeer ma wear!

    Hienk

  • 07 Maart 2007 - 11:27

    Bekuil:

    Hej roelie,

    fijn um wir wat vaan ow te hure, en nog bedankt vur ow sms!! sjiek dat gej doa nog aan gedoog het!!
    ge het wir en sjiek verhaal op de site gezatte, neet zo spannend as de vurige ma wal wir leuk um te leze wat gej dioa wir aal mej het gemak!! en ok de foto's zien wir good zoas altied!! hej now ut werk wir vurbej is wens ik ow wir vul plezeer op de weg en bej de rest wat gej gut zeen!!! ik lees ut wal wir!!!

    Groetjes Paul & Siena

  • 07 Maart 2007 - 21:50

    Olga:

    sjiek roellie!!!
    eindelijk weer een berichtje van jou!!!! vind het huis wel apart! is het nu helemaal klaar? die joost, ook nederlander? praat je al een bietje ozzie's? of ga je alleen maar met nl'ders om? haha!!
    sjiek die foto's van jou! vooral bij cradle mt. die steen in het water lag er 2 jaar geleden ook al!! Wat staat er nu op de planning? richting Cairns? pas maar op voor Byron bay, niet te lang blijven anders kom je er niet meer weg!! crazy monkey's!!!!!hoe is het met de simpsons.. volgens mij is dat het enigste belangrijke op tv daar of nu niet meer? hiel vul plezeer do wa kel!!! x olli

  • 08 Maart 2007 - 02:24

    Stefan:

    He Roel! eindelijk je lang verwachtte update. Goed om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt gehad. In Perth is het nu 40 graden (godsgruwelijk warm!!)

  • 08 Maart 2007 - 15:46

    Funske!:

    Roelie, de florale vormgever. Haha!
    Daat ge noa al die mond vakantie ok waat gewerkt hed is good vur ow ma daat ge dan ga gen tied hed gehad um ow site beej te werke velt meej dan wer teage, haha.
    De foto's zegge wer genog, geej vermaakt ow doa wal.
    Vul plezeer nog en we spreake os wal wer.

    Groeten Funske

  • 08 Maart 2007 - 17:40

    Tielke:

    Hey Roellie!!

    Sjiek um wer is een verhaal van ow te lezen, dat werd echt wer ff tijd. We zien dan ok wer gelijk een heel stuk bej geproat, en natuurlijk ok wer die sjieke foto`s.

    We hebben elkaar nog wal an de telefoon gehad, mar ik koos er niks van maken wat gej zej, mar owe sms ernoa zei genog, haha!! Waas sjiek..

    We bellen/smse/maile gauw wer.

    Veul plezeer nog

    Gegroet den veurzitter van de Feer

  • 08 Maart 2007 - 19:59

    Truus En Jo:

    Ha Roelie,
    Wat hebben wij lang moeten wachten op de update. Het was de moeite waard om je lange verhaal te lezen en de foto,s te zien. Jij hebt nu je beurs weer vol met dollars , dus laat gaan! Geniet nog van je reis, en wij blijven je volgen.
    Groetjes uit Hetse,
    Jo-Truus,Bart, Rianne en Juul

  • 09 Maart 2007 - 15:11

    Ruud:

    He kel,

    Der is toch nog een end gekomme aan ut tiedperk daat iedereen heer doog daat ut menke vaan Kessels ontvoerd waas door enne vatsige Aboriginal of ondergedoke zoot in ien of andere bunker in de middle of nowhere, maa jewal, we huure wer es waat vaan ozze wereldreiziger!
    Zal wal teage zien gevalle um vanoet ut mojje leventje waat ge doa een paar mont het gehad daan toch wer aant werk te zien gewest, maaja is wer es waat anders en nou kunde wal wer lekker wier goan met sjieke dinger doan en geld verzauwe! En daat ow daat goot aaf gut bin ik vaan ovvertuugd! Haha.
    Roellie, amuseer ow nog, spreke os wal wer...

    Greetz Ruudjuh.

  • 10 Maart 2007 - 17:27

    Silke En Niek:

    Roellie,

    groetjes vanuit het zonnig en 77 graden (fahrenheit) florida. Heerlijk warm hier. Al bijna verfikt.

    Wies werres. De groeten.

  • 14 Maart 2007 - 12:22

    Jeroen:

    Yoo Roellie!!

    Hier alles goed.. we hebben de slaapzak doorlaten sturen naar BRisbane, dus we gaan morgen kijken of alles is aangekomen. Vandaag aangekomen hier na de Outback, was echt super! Wanneer ga jij?

    Cya

    Groeten

  • 15 Maart 2007 - 09:42

    Els:

    hey roel...

    mooi om te lezen dat t zo goed met je gaat.. en ook de foto's zijn de moeite waard... blijf je volgen via je site en we spreken en elkaar wel weer

    xxxies els

  • 18 Maart 2007 - 11:17

    Jos En Betsie:

    dat was lang geleden maar het verhaal mag er weer zijn. werken heeft ook zijn goeie kanten dat heb je zelf weeer ervaren. als wij nog eens het idee krijgen om ook eem huis van stro te bouwen dan weten we nu wie er verstand van heeft. het is nog steeds een groot avontuur daar dat zien we wel toch gaat de tijd vlug voor ons voor jou ook denk ik nog veel plezier en tot het volgende berichtje doei

  • 19 Maart 2007 - 14:51

    Niek:

    Roelie,

    sjiek dat ge nog een sms steurt, maar heb weinig bereik heer. Zit namelijk mit enne cruiseboet in de middle of nowhere...
    We zien inderdaad ff vur bart en olga goan kieke of ut heer wat waar, iig werm en zonnig. Zoeaas ik al zei, we zitten op enne cruiseboet, en neet zoema enne; enne mit 35 70+-ers(joa sifetig joa) dus weej halen de gemiddelde leeftied biestig umlieg. Ut is dat we dit aangeboje kregen vur een gereduceerd tarief..... Ik verveel meej nou redelijk dus guj ma wat internette, ge zult ut wal beter hebben nou (hoap ik vur ow) Weej kunne wal eten en drinken wat we willen!

    Oh ja, dit is ow site wah, sorry. Sjieke foto's en een vul te lang verhaal, hahaha.
    Amuseer ow nog.

    Groeten vanoet Georgia, USA

  • 20 Maart 2007 - 21:26

    Rubke:

    verschil mot dur zien wah dun iene lit doa mit zien gaat de loog een!! en dun andere mit zien gaat op enne tractor stool nondejuu Roelie weej komme mit dun tractor en strooipers deen kant op pek maken veur isolatie vaan de huus doa!! en daan de rest vaan t joar ok op os gaat goan ligge aan de beach doa! janow t kump wal good mit ow doadaat zeej ik wal!

    hey de gr oet lottum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Heyzzzz ... Ja leuk dat hier ff rond kijkt hoe mijn leventje vergaat zo aan de andere kant van de Aardbol !! Vanaf 20 juni ben ik weer te begroeten in t Rozendorpje !! Greetzz Roelie !! Ps. Laat gerust een berichtje achter .....

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 132320

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: