Kia Ora - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Roel Kessels - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Roel Kessels - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roel

29 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Kia Ora ….. Goede dag ….

Nadat we vorig week zaterdag in Hamilton doorgebracht hadden zijn we door gereden naar Waitomo. Hier zijn de Waitomo caves. Deze hebben we trouwens niet bezocht. Dit omdat we hier pas laat in de middag terecht konden en geen zin hadden om de hele tijd in de regen op de camping te wachten.

Toen maar door gereden naar Whakapapa met als plan om een paar dagen te gaan skien op Mt Ruapehu. Hier was hier zelfs zo’n slecht weer dat het skie gebied gesloten was. Toch maar ff onder naar de piste gereden om te kijken hoe dat het er hier uitziet.Hier spraken we een snowboarder die zei dat de kwaliteit van de sneeuw erg slecht was, wachten op beter weer had dus ook geen zin !!

Na deze 2 tegenvallers maar naar Taupo gegaan. Bij het welbekende Lake Taupo. Hier was het weer een stuk beter en zijn we dan ook 2 dagen gebleven. Woensdagochtend stond op te planning om te gaan vissen. Maar omdat ’s ovends daarvoor eindelijk weer is een beetje door hadden kunnen zakken vielen dur eerste 2 uur niet mee. Maar nadat ik ff met mijn hoofd overboord had gehangen kwam het allemaal goed en vong ik toch nog de grootste vis … 43 cm. (foto komt nog) Helaas 2 cm tekort om hem mee te nemen ….. niet dat ik vis lekker vind maar gaat om het idee !!!

Donderdag naar Wangenui gegaan om het weekend door te brengen met Tony en Rafael die ik nog uit Sydney kon.Hun zitten hier bij een vriend uit Nederland.Vanuit Taupo kon ik fijn meerijden met 2 meisjes die bij mij in het hostel zaten.’s Avonds weer fijn een keertje ge-bbq !!

Vrijdag druk programma gehad. Eerst een paar uurtjes gespendeerd op de golfbaan. Bleek dat ik hier voor ook nog wel wat talent voor had! Of misschien een combinatie van lomp hard slaan en wat geluk …. haha. Voor de kenners schreef ik ff een Par 5 op mijn naam !!! Daarna naar een hondenrace gegaan.Een wedje afgesloten …. helaas geen harde dollars kunnen maken! ’s Avonds naar een lokale boer gegaan om te gaan jagen op Possums. Dit was realy fun totaal met de jongens 11 van die beeste omgelegd. Het rare is dat ze in Nieuw Zeeland een plaag zijn en in Australie volgens mij bijna beschermt.

Zaterdag een tour gedaan naar de bridge to nowhere in het Wangenui National park. De bridge stelde niet veel voor. Maar de trip er na toe was wel echt super vet. Met een jetboot over de Wangenuiriver … echt super uitzicht … wat een natuur …. zie foto´s !! Meer of dat je in Lord of the Rings zit !! ´s avonds een overnachting gehad in een landhuis helemaal afgesloten van de normale wereld weer met een super vieuw !! Zouden eigenlijk ´s morgens terug kajakken maar omdat het zo´n zulk slecht weer was toch maar terug gegaan met de jetboot. Beetje jammer maar kunt niet alles hebben.

Morgen samen met Tony en Rafael terug naar Taupo om daar die andere jongens weer tegen te komen.

Nou dit was het wel weer …. Greetz Roelie !!!

Trouwens mijn nummer in New Zealand is +64211293492 dit gebruik ik tot 24-12-2006 dan ben ik weer bereikbaar op mijn Australie’s nummer +6144824726

Mijn Nederlands nummer hou ik ook nog gewoon dus dat hoef je niet weg te gooien !!

  • 29 Oktober 2006 - 12:44

    Chris Pelle:

    Hoi Roel,

    Super dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er zo veel mogelijk van en hoop je nog een keer op de bouw aan te treffen.

    Gr Chris Pelle, uitvoerder bouwmij Janssen

  • 30 Oktober 2006 - 18:51

    Ruud:

    Sjieke foto's kel vaan NZ!
    Schon Meulebeek hebbe ze doa...

  • 30 Oktober 2006 - 20:11

    Mam Vermeulen:

    hoi roel,
    mooie verhalen en prima foto's .
    ik volg het met plezier.
    fijn dat je het naar je zin hebt.
    Geniet ervan, groetjes rob en Wil

  • 31 Oktober 2006 - 13:37

    Grondlegger:

    dat liekt Caz wal...den zwarte!!

    verder toch ma dubbele loog dor ien nieuw-zeeland!!? haha

    sjiek...hald ow hoks

  • 01 November 2006 - 08:13

    Ospel:

    ospel is er niks bij roel mar ik kom je toch niet achterna.veel lpezier en we volgen je op de site

  • 01 November 2006 - 17:26

    Joepke:

    Roel, sjieke 2 x 90 pk.. haha, en verder nag sjieke fotos zeej ik.. geej komt dink ik nimmer terug, noa heer... joa as geej blut ziet.... wies oaver enne gas moand...
    Ik guj drek Huuge... ok heavy

    De ballen

  • 02 November 2006 - 15:43

    USA Beast!:

    Heej wausss, sjiek berichtje, en vette foto's!!
    Geej haj jeager motte were hahaha. Talent zaat. Of mss toch daat golven maar oppakken ;-)
    Vul plezeer!!


  • 02 November 2006 - 18:46

    Japio:

    Eej roellie!! Ut gaajt ow wal doar dat huur ik wal! Bitje knalle en balle! sjieke fotos kel! veul plezeer nag!! mzzls jaap

  • 04 November 2006 - 11:21

    Viv:

    Ha Roel,ik waas ow mam teage gekomme en die goof meej dit adres vaan ow, kei leuk um te leaze en ok moje foto's (die wo g eej ni opstud ha ha)Dus kaan ik ow nou en bitje volge, leuk tot werres wah gr.Viv

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Heyzzzz ... Ja leuk dat hier ff rond kijkt hoe mijn leventje vergaat zo aan de andere kant van de Aardbol !! Vanaf 20 juni ben ik weer te begroeten in t Rozendorpje !! Greetzz Roelie !! Ps. Laat gerust een berichtje achter .....

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 132320

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: