Een maandje van huis .... - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Roel Kessels - WaarBenJij.nu Een maandje van huis .... - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Roel Kessels - WaarBenJij.nu

Een maandje van huis ....

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roel

05 November 2006 | Nieuw Zeeland, Napier

Als eerste wil ik iedereen al ff bedanken voor de reactie's, emails en smsjes. Vind ik echt sjiek !!! Doet me goed !!

Ben vandaag dus al een maandje van huis af. Is allemaal zo snel gegaan maar even goed lijkt al of dat ik eeuwen weg ben !! Dit zal wel komen omdat ik zoveel mee maakt, zoveel verschillende dingen zie en eigenlijk altijd wel ergens mee bezig ben !!

Magoed ... waar was ik ook alweer gebleven.

Maandagmiddag Wangenui verlaten om weer verder te gaan naar Taupo. Hier kwamen we redelijk laat aan dus nadat we onze Skydive geboekt hadden niet veel nuttigs meer gedaan.

Dinsdag was dus de planning om te gaan skydiven. Eenmaal daar aangekomen was het nogal bewolkt en werd de sprong uitgesteld. Dus daar maar wat zitten te wachten en te praten kom ik erachter dat er een Grubbenvorster langs me zit .... Dit zijn natuurlijk de laatste mensen die je tegen wilt komen.... !! Zo zie je maar weer dat de wereld klein is en je dus altijd moet gedragen ... hahahaha !! Maar omdat het er niet meer naar uitzag dat het die dag nog op zou klaren werd de sprong uitgesteld naar woensdag.
's avonds nog Halloween gevierd beetje rustig aangedaan want met een hangover skydiven zag ik toch niet zitten.

Woensdag ... Nu was het eindelijk zover. Een strakke blauwe heldere lucht boven het Taupo meer moest zorgen voor een super skydive !! Dit was het dan ook .... echt niet normaal vet !! Het moment dat je het vliegtuig "valt" ... denk je waar ben ik aanbegonnen ... de eerste paar seconden zo vet ... echt een adrealine stoot !! Naar 45 seconden een freefall gehad te hebben met 200 + gaat de parachute open ... en dan wat relaxte rond zweven en echt genieten. Een mega vieuw over het Taupo meer ... ook nog met Mt Rapahure op de achtergrond! Na deze geweldige sprong door gereden naar Rotorua. Onderweg gestopt om ff in een warmwater bron te zwemmen midden in de bossen ... zeer relaxed .. en heel wat anders als Skydiven. Was echt heerlijk in het water van ik denk 35 graden ... alleen nadat je eruit komt stink je echt enorm naar rotte eieren net zoals de hele stad trouwens. Daarna nog ff met soort rodel op wielletjes een parcourtje afgegaan ... was ook erg lachen ... komt het kind in de man toch weer naar boven hahaha !!

Donderdag morgen naar Wai-O-Tapu Thermal Wonderland geweest. Park met allemaal geisers en toestanden. Allemaal leuk en aardig maar als je er een paar gezien hebt geloof je het wel! De geiser Lady Knox was wel de moeite waard. Nadat ze er wat zeep in gooien komt ie tot een eruptie van een aantal meters hoog, wel apart !!
's middags samen met Tony wezen Raften. Dit was wel erg vet en nogal leip ... watervalletje van 7 meter mee gepikt! En als je dan ff omklapt met je raft krijg je ook wel weer een adrealine stoot !! Maar ook dit weer allemaal overleeft!

Vrijdag werd ik in Rotorua opgepikt door die andere jongens om de reis weer verder te zetten met de 4 wheel drive. Rustig door gereden naar Wakatana waar we overnacht hebben. Vanuit hier zaterdag via Bay of Plenty, oftewel helemaal langs te kust af naar Gisborne gereden. Hele mooie route alleen niks te beleven. 40.000 inwoners en echt geen zak te doen. Vanmorgen dan ook maar snel vertrokken en daar gereden naar Napier. Moet het soort Miami van New Zealand voorstellen ... valt ook wat tegen maar voor New Zealandse begrippen is het idd wel aardig. Toevallig is het vandaag Nationale vuurwerk dag hier. Net even wezen kijken ... we houden het er maar op dat vuurwek importeren uit Belgie geen optie is !!!

Deze week nog de rest Noordereiland doen en dan zondag met de ferry over naar het Zuidereiland waar we de reis voort gaan zetten !!

Mzzzzzzzzzzzzl Roelie !!

Ps. zal er morgen nog wat foto's op zetten !!

• 05 November 2006 - 11:18

Els:

Hey roel

Echt super om je verhalen op deze site te lezen, zo te horen gaat t ook goed met je.. mooi zo! Veel plezier nog daar he... maar dat zal vast wel lukken!!

xxxies els

• 05 November 2006 - 13:54

Silke:

Heej Roellie,

alweer een maand weg? Zou je inderdaad niet zeggen nee! Leuke verhalen trouwens, dat raften en skydiven hebben Niek toen ok gedaan in NZ. Errug gaaf inderdaad, vooral het skydiven he!!! Ik zou toen zo nog een keertje willen, maar 1 keertje is al duur genoeg...
    Veel plezier nog!

• 05 November 2006 - 20:58

Tony:

Wat komt die eerste zin van je me bekend voor!!! mooie dingen beleef je.. verrek ik was er bij!! Sjiek!!!! Ik zie je snel weer jongen!! Laterssss

• 06 November 2006 - 07:52

Ellen:

Hee broertje,

Gave verhalen weer en errug mooie foto's. Mam is blij dat ze niet van te voren weet wat je allemaal gaat doen en de foto's pas ziet als ze weet dat je nog heel bent! Ben benieuwd wat voor toffe dingen je deze week weer gaat doen. Het is elke keer weer leuk om iets van je te horen.

Spreek je snel,

Liefs Ellen

• 07 November 2006 - 19:09

Joep:

Sjieke verhalen, geej ziet good aan de geng geslagen, dur gut genne daag vurbeej dat geej voggus meej niks mej makt. Voggus meej hedde geej ok en gat in ow votte-tes.... hihi

• 07 November 2006 - 19:47

Paul:

hej kel,
    echt sjieke foto's!
    gemaakt doa mier mej as in die 20 joar in Lottum!
    het adres van miene oem is

91 massey road
    Cambridge

kiek ma of gu der wat mej kunt!
    vul plezeer nog kel.
    en ik lees ut wal wir hej op de site!

Groetjes Paul & Siena

• 07 November 2006 - 20:47

Olga:

sjiek jong.. wil ok wer weg!! die foto's en verhalen van ow loaten de reiskriemels wer opborrelen!!! Champagne pool zuut dur ni echt smakelijk oet!!
    heejj.. gewoen um te peste.. bijna perdemert!!!
    geniet nog!!!

xx olli

• 08 November 2006 - 06:58

Ruud:

He Roellie,

Zuut der evvel ni aal eve schemel oet doa! :) Sjieke foto's en verhale.
    Is hiel waat anders aas een bitje werke, woensdaags soaves Huuge en daan motte kommende moandaag ok nog noa de Perdemert um 6 oor smerges, vervelend aal!!!
    Maa goed, amuseer ow en halde contact!
    Greetz Ruud.

• 09 November 2006 - 08:35

Wim Engels:

Roel geniet ervan het zijn geweldige foto's
    Nog veel plezier en lol ik zal op Pa passen met de paardenmarkt
    groeten Maria en Wim.