Southeiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Roel Kessels - WaarBenJij.nu Southeiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Roel Kessels - WaarBenJij.nu

Southeiland

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roel

13 November 2006 | Nieuw Zeeland, Nelson

The Southeiland

Maandagmiddag vanuit Napier het noordereiland dwars overgestoken naar Hawera. Super mooie route dwars door een paar Nationale parken. Grote stukken over niet geasfalsteerde wegen gereden, kwamen soms een half uur geen mens tegen ...sjiek, alvast wat kunnen wennen voor Aussie. Diepe valleien, ongerepte natuur maar ook heel veel schaapjes. Hier ook nog een schapsherder met zijn hond aan t werk gezien. Die hond als een dolle van links naar rechts over die berg achter die schapen aan ... echt lache om te zien.

In Hawere een nachtje geslapen bij Nikky en fam, een vriendin van Rene die hier bij familie op vakantie was. Een echte maori familie, heel erg gast vrij !! Die mensen stonden er zelfs op dat we de dag erna ook nog bleven eten !! Neefje van Nikky, een Hiphop danser was ook daar. Doet mee aan de werelend kampioenschappen hiphop dansen ... super vet om te zien. Salto uit stilstand en dat soort gein !! Verder hier nog ff de Dawnsons Falls bezocht en toen doorgereden naar Whanganui.

Woensdag naar Palmerston North vertrokken. Hier ff een rugby museum bezocht, stelde niet veel voor maar weet nu teminste wel wat meer van de spelregels af! Omdat hier ook nergens niet veel te beleven was en het slecht weer was maar doorgereden naar Wellington. Hier Tony en Rafael ook weer ontmoet om een keertje lang weekend te houden. Hier een beetje de schade van de afgelopen weken in kunnen halen .... hahaha. Zaterdag hier nog naar een Rugby League Match geweest. Kiwi's VS Great Britain voor de tri-nations cup. Richtig vet .... lekker lomp .... knokken op t veld ... heerlijk ... haha. Leuk spelletje !!Kiwi's wonnen ook nog ... was een gekke huis !!

Zondag de Ferry naar Picton gepakt. In Picton onze nieuwe auto opgepikt, nu weer een Toyota Prado, helaas een stapje terug moeten doen maar het was niet anders. Van uit Picton naar Nelson gereden onderweg even de French cross gereden ... nou ... foto's zeggen t wel !! Indruk van het zuiderland is nu al super !!

Nou wat de Peardemert betreft ... kreeg um kwart op 6 als n sms van Nijzze dus netjes op schema .. haha. Zoep ze wah kels en dut gen dingen die ik ok ni zuj doon !! Huur de schandale aan de overkant van de wereld nog wal ..haha !!

Greetzzz Roelie !!

En daat geej goed gezoape het zidde aan .........

• 13 November 2006 - 08:08

Mam:

Zie dat je de paardenmarkt toch niet vergeten bent. Ben benieuwd naar de foto's, zullen morgen wel weer komen. Straks ook nog ff naar oma die jarig is.

Groetjes pap en mam

• 13 November 2006 - 12:06

Kellebel:

heej roel!

super om te lezen allemaal krijg steeds meer heimwee terug!
    ben benieuwd wat je van t zuidereiland vind je eerste indruk was zo te lezen al goed en het word alleen maar beter :)

Have fun!

xx kel

• 13 November 2006 - 12:21

Jaap:

Eej roellie! Gej hed ut verdomme biestig noa owwe zin doar of neet?? en terecht!! sjieke fotos jong. Perdemert gut helaas dit joar mej ok vurbeej ivm poet in ut gips. ma daat hale wej volgend joar wal in, good kel? As gej in Dunedin ziet motte ma ef kieke of gej roel vermeulen misschien ni tege komt! is misschien wal sjiek! veul plezeer nog! volg ow!
    groetjes jaap en marly

• 13 November 2006 - 12:55

Paul (buur):

leuke site roelie ik ben net terug vaan de paerdemert en het is er reuze gezellig
    ik heb jou adres van moeder gekregen
    dacht ff kieke wah
    hoe lang blijf je nog daar ?
    zal nog wel ff duure
    ik wens je nog en leuke vacantie daar en zoep ni te vul
    as ge mot reeje met owwen toyota
    groetjes vaan paul

• 13 November 2006 - 20:48

Hoete Bart:

He Kessels jung!

Zoëaas beloft hej 'n bericht vanaf d'n Horsterdiek.
    Waat 'n sjieke foto's die gej het geschoate man! Vuraal die iene foto met deen possum in de hand.. lache!
    Nea ik zeej wal daat gej ow doa good vermaakt.. en geliek hedde. Neet iederien dut 't ow zoë noa.
    Ik wens ow durrum nog hiel vul plezeer en ik hald de neeje foto's in de gate.
    Bye mate! Bart en Maartje

• 14 November 2006 - 12:34

Funske!!:

Sjieke foto's. Zuut d'r good oet doa. Volges meej halte 't wal oet doa.
    De perdemert waas ok wer good dit joar, weinig schandale ma daat kaan natuurlijk ok komme umdaat enkele sleutelfiguren ni aanwezig ware. Haha.
    Vul plezeer nog doa.
    De Groete!!

• 14 November 2006 - 12:49

Tielke:

Hey Roellie,

Wer sjieke foto`s kel. Gej amuseert ow echt good doar, is good um te lezen en te zeen!! Perdemert waas wer sjiek, gewoon lekker zat wer, haha!!

Groete Tielke

• 14 November 2006 - 14:26

Ruud:

He Roellie,

Echt vette foto's kel, bin jaloers! Hedde toch nog een bitje schoapemert gehad....
    Weej loage gister inderdaad errug goot op schema, smerges um kwart vur 6 beej Funs aan en doorloepe um noa Clabbers eier te goan ete. Rond een oor of 7 woare we al wer beej Ad um doa aan te vange aan enne lange daag zoepe en plezeer make, en daat is daan ok wal wer aardig goot gelukt want ut waas volges meej half 2 snachts toen we toes kwoame! En ut mojste nog, zowaat gen peerd gezeen!!!
    Volgend joar wurt ut ok wer sjiek dus daat kump aal wal goot. Amuseer ow en probeer die kels der maa vaan te ovvertuuge daat daat Lottums volluk toch nog wal een bitje wies is!

Greetz Ruud.

• 14 November 2006 - 18:07

Emily:

Hey Roel,

Net even je verhalen gelezen. Je maakt een hoop mooie dingen mee, ben best wel een beetje jaloers. De foto's zien er ook super uit. Veel plezier op het zuider- eiland.

Groetjes Emily

• 15 November 2006 - 08:14

Tony:

Roelsss, ziet er weer sjiek uit man!!! mooi de diepte in de fotos gegooid!!! Zien jullie weer snel, denk/gok ik... Queenstown??? Gaan we weer helemaal los!!!!!! Laterssssss

• 16 November 2006 - 13:26

Margo:

Heej roel,

Leuk um ow verhale te leaze en um de moeie foto's te bekieke. Zoewe te leaze hedde t good naar owwe zin! Vermaak ow nog doar!

Groetjes Margo

• 16 November 2006 - 19:53

Truus & Jo:

Ha die Roel,
    Heb je verhalen gelezen en je mooi foto,s gezien.
    Volgens mij heb je het goed naar je zin in dat verre vreemde land.
    Leuk om je op die manier te kunnen volgen.
    Geniet er nog van!
    Groetjes uit Heytse,
    Jo Truus en de kids.

• 16 November 2006 - 23:59

Rubke:

Roelie. Heb t ok geleze net aal. Goreju geej zud deen schemele lottumse heiklef wal ni misse aas gej die knoebels doa aal veur ow hed. Prachtige fotos kel. Heb zon idee dat t wal good kump mit ow doa!!! Ja perdemert zit dur op. Waas wal moj, ma ik waas dur ok ni veur trug gekomme. Wannier komde bej ozze gerrit neve?
    wal aan goan wah kriede wal en paar gratis overnachtinge doa en en del tuite beer. Roelie wies werres

Gr Rubke

• 17 November 2006 - 16:27

Wim Engels:

roel mis je het bier niet wat Joep en je vrienden hebben gezopen met de mert.de foto's zijn geweldig ik wens nog veel mee te mogen maken, wim

• 18 November 2006 - 17:00

Jeu:

kessels jong,
    schon foto's kel. zoe te zeen good noa de zin. gelukkig ma. ik bin wer veilig terug in os schonne limburg. gister een geweldig fiest gehad vaan die jonge vaan os.
    as geej ok zo'n fiest kriegd as geej terug komt daan wette het wal. kutzaat dus.
    kel, daat geej bedankt ziet daat wette! het is een schon foto gewoare.
    haal nih te veul kutzooi oet doa want daan get het geld koste. eej bedankt ik sprek ow gauw wer.

groetjes stefan