Frans Jozef / Milfourd Sound / Duniden ... THE END - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Roel Kessels - WaarBenJij.nu Frans Jozef / Milfourd Sound / Duniden ... THE END - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Roel Kessels - WaarBenJij.nu

Frans Jozef / Milfourd Sound / Duniden ... THE END

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roel

12 December 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo lieve Kijkbuiskinderen .... hier dan mijn laatste belevenissen vanuit het prachtige New Zealand.

De Frans Jozef Gletsjer stond nog op het programma. Weer of geen weer. Het was dus mooi zonnig terwel het hiervoor 28 dagen aan n stuk geregend had !! Mazzel met het weer gehad !! In een speciale uitrusting dus de hele dag over de gletsjer de gewandelt. Dit was zeker mooi. Steile beklimmingen, door nauwe openingen kruipen, mooi blauw ijs gezien!! Alleen moesten we veel wachten omdat het pad soms bijgewerkt moet worden en veel moeten wachten op andere groepen die passeren !! Beetje te toeristisch dus !!

Hierna was Milfourd Sound nog aan de beurt. Alleen de route door het Fjordland National park erna toe was al prachtig. Maar de boottrip was echt adembenemend mooi. Wij hadden een extra lange trip zodat je wat meer tijd had om alles te bekijken !! Met de boot zo dicht langs een waterval varen dat je het water op kunt vangen in een glas. 98 % zuiver water drinken eerlijk !!! Ook nog n groep dolfijnen langs de boot ... echt een geweldige dag !! Just for the record: Het regent hier gemiddeld 300 dagen in het jaar, valt dan ook 9 meter water !! Heeft +/- 3 zonnige dagen per jaar !! En daar pakken wij er dan eentje van !!Geluk ??? .... ja maak er maar wat van !!

Dinsdagavond ben ik op bezoek geweest bij Gerrit en Riet de boer. Ja idd familie van de oliesjeiks uit Lottum haha. Dit was dan ook wel te merken. Deze avond stond dan ook in het teken van lekker lottums aldehoeren en bier zuipen tot dat de zon weer op kwam hahaha ... echt een sjieke avond gehad !! Nog altijd een echte lottumse kerel die Gerrit haha !!

Dag erna doorgereden naar Dunedin om daar op bezoek te gaan bij Roel Vermeulen die hier voor stage 3 maanden zit ( de broer van je Grondlegger ja !!)Waar iki dus weer lekker lottums kon oudehoeren !!
Hier 2 daagjes bij gebivakeerd met de jongens !! Hier is de steilste straat van de wereld, deze konden we natuurlijk niet overslaan en hebben we dus ook ff getest met onze Jeep. Echt niet normaal steil !!
Hier 's avonds een rondleiding gehad in de "Speights bierbrouwerij" door iemand die zo uit de welbekende Tell sell gereclame was geplukt wat een overactive vent!! Magoed toen we eenmaal bier mochten gaan proeven waren we allemaal in ons element !!Het ging er niet zo aan toe als normaal bij de Hertog Jan brouwerij maar evengoed waren de uitsmeiter/oom agent/shoarmaboer laterna niet meer zo blij met ons hahaha !!

Vanuit hier nog een beetje de toeristche route langs Mount Cook naar Christchurch gereden om zo de cirkel rond te maken !!

Zondaag nog even op en neer naar Kaikoura getoert om de whale watching te doen. Hier de boot op om wat sperm whale's te spotten. 3 van die enorme beesten gezien. Echt niet normaal groot. En dan zie je niet eens helemaal !!! Het mooiste is als ze dan gaan duiken .... mooi die dikke staart uit het water ... echt een prachtig gezicht. Verder nog een groote groep dolfijnen gespot +/- 100 dit was ook prachtig. Wat zijn die beesten super snel zeg en kunnen ze mooi springen ... toch net ff wat anders als in het dolfinarium !!

Conclusie over New Zealand naar 8 weken en een dikke 11.000 kilometer op de klok.
-Een geweldig mooie natuur die je steeds weer laat verrassen net zoals het weer.
-Het Zuider toch wel een stuk mooier is als het Noorder !! Zoveel verschil in een land !
-Dat ze hier het woord Uitgaan of Nachtleven nog niet echt op genomen hebben inhun woordenschat !!!
-Alsof de Duitser hier wel de oorlog hebben gewonnen. Niet normaal hoeveel ik van die mensen heb gezien !!

Toch is het allemaal wat hard gegaan met het geld dus heb ik nog ff een fonds opgestart:
Help Roel JULLIE WINTER door haha !!
Of als jullie een mooie kertgedachten hebben schroom jullie dan niet om mijn rekening nr te vragen hahaha !!

Morgen vlieg ik dan terug naar Sydney waar dan tot het nieuwe jaar blijf rondhangen waarna het echt werk kan gaan beginnen !!! Sjiek !! Vanaf morgen ben ik dan bereikbaar op mijn Aus.telnr. 0061448247265
Mijn post adres:
Roel Kessels TCP 2271
Travellers Contact Point Level 7
Dymocks Building 428 George Street
SYDNEY NSW 2000

Ik zal de komende paar weken denk ik zoveel meemaken, misschien een beetje werken als het kan!! En ga jullie dan ook niet lasitg vallen met saaie berichten. Dus daarom wens ik nu al prettige feestdagen en een goed uiteinden !!
Tot 2007 !!! Greetz Roelie !!

• 12 December 2006 - 07:43

Funske:

Klinkt wer allemoal erg sjiek. Ge maakt doa in enne mond mier mej as weej aal samen in en joar. haha. Wal sjiek daat ge zondaag nog belde. Waas blie um te huure daat 't aal good gut. Vul plezeer nog en as ik ow nimmer spreak dan ok alves prettige kerstdaag en en gelukkig neej joar.

Groete Funske

• 12 December 2006 - 11:27

Bekuil:

Jow wir schitterende foto's en een schon verhaal! as ge ut zo van ow huurd begint ut toch steeds mier te kriemele um der ok noa toe te goan!
    wat is dat trouwens vur enne wawa um met een korteboks de gletsjer op te goan!
    hej amuseer ow doa in Sydney en ik zej ut volgende verhaal wal wir verschiene!

ok alves en prettig kerstdaag en een good en vuural avontuurluk 2007!

groete Bekuil

• 12 December 2006 - 16:06

Joep:

Heftige zaken Roellie.

Voggus meej hedde geej owe beste tied nou wal has gehad.... Wurd is tied dat geej stop mit zoepe en geld oetgeve en dat geej is krom gut stoan, en wat nuttigs
    dut.. laamen hond...
    Nieje wha grapje....ma sjieke verhalen dat zekers...

Fijne kerst wha in de korte boks.... hihi en oeteinde.....

Groete

• 12 December 2006 - 16:18

Linda Teluij:

Hey Roel,

Fantastische foto's!! Misschien daat ik wal vaan Cambodja overvlieg noa Nieuw Zeeland. En waat ziede geej broen... ik mot toch ff beejbakken heej in Azië zeej ik... Veul plezeer in Australië!

Kus Linda

• 12 December 2006 - 16:31

Ruud:

Sjieke foto's en schon verhale zondaag aan de foon. Sjiek daat ge belde!
    Zuut der aal wer eve moj oet, loat daat geld maa rolle, daan sneejde maa waat haarder drek in Aussie!!!
    Aas geej dit lest, daan studde alwer in ut land woa ze nou al VEURwerk zaat hebbe...Pas maa op doa! Alvast schon kerstdaag en een gelukkig neej joar!
    Groetuh Rudie.

• 12 December 2006 - 16:34

Suug:

godsamme zuut dur wer aal good oet. zeen ut wal do is mier te beleven aas in lottum. sjieke foto's trouwens . ma kel ameseer ow nag en alvast fijne feestdagen aas ik ow nimer spreak

gr suug

• 12 December 2006 - 19:24

Grondlegger:

ejjj dor is ur groundslayer wah!!

• 12 December 2006 - 21:06

Jaap:

Verdomme kessels, dat zuut dur echt sjiek oet!!!
    sjiek um te hure dat ut aal good get mit ow! As ik idd na ow foto's kiek da krieg ik ok de kriebels um te goan. hahah! Moj man! Zuj wal fijn zien as gej nog wat koos werke idd. Da kunde da verder mit australie verkenne! Kel, hiel veul plezeer nog en alvast prettige kerstdaag (hoe gej ze doar ok viert) en un gelukkig nieuwjaar!
    de groete

japp

• 13 December 2006 - 08:34

Roel:

Roel, laat je nooit meer in Nieuw Zeeland door een Duitser een Italiaans ijsje aansmeren!
    Hoe groot is de kans dat ik een zonnige dag in Milford pak.. Nihil ? Succes in de grote zandbak! Misschien kun je wat bijverdienen als brandweerman, werk genoeg!! Groet Roel.

• 13 December 2006 - 18:31

Joëst (va De Feer):

joow,hoe sjiek is dat!vette foto's en en vet verhaal roellie...wat gej daor wal neet aal mejmakt!as ge dat zeet da zojde ok zoe de plane pakke.ma nou is australia nag a de beurt wah..veul bosbrande doa nou of ni??!!magoed, veul plezeer nag in Australie, ma dat zal wal lukke, en alves prettige kerstdaag en en goj oeteinde!
    greetz Joëst

• 14 December 2006 - 22:16

Rubke:

Roelie,
    Zal ma ni in herhaling valle wah ma nondejuu sjiek doa huur!! Weej zien heer gewoen aant werk en t menke is beer aant drinke op enne normale doordeweekse daag mit enne vaan de Boer. Woj wal ff en paar daag ruile mit deen grieze vaan die foto haha! Over en paar weke hebbe weej heer varkenshaas mit roomsaus op de taffel stoan en goan weej de latte wer umknuppe en peen gaaz dun berg aaf rauze. Toch ma noa oesteriek ipv mt cook. Waat billiger!! vlgd joar gudde ma wer mej.. Roel wies werres en vaan mej ok ves de beste wensen.

Haaai

• 21 December 2006 - 16:25

Wim Engels:

roel het zijn mooie fotos die ik gezien heb de natuur is prachtig.maria en ik wensen je een fijne jaarwisseling en veel bier. groeten van maria en wim

• 21 December 2006 - 19:10

Tante Betsie:

nou roel echte natuur daar ospel is er niks bij. het gaat nog steeds goed dat zie ik wel. bij deze willen we jou eb je vrienden fijne kerstdagen wensen en een kei goed begin van 2007 daar aan de andere kant van de wereld. we volgen je ook volgend jaar weer groetjes van ons allemaal

• 22 December 2006 - 10:22

Eveline:

Hé achterneef!

Al heel wat gezien en meegemaakt zo te lezen, echt super! Geniet nog van je tijd daar. Je zult wel neger zijn als je terugkomt?!
    Een fijne kerst en de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Liefs Eveline

• 23 December 2006 - 16:06

De Buren:

Ha Roel,

Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Piet, Mieke, Heleen en Niek

• 23 December 2006 - 22:39

Peter:

He Roel,

Al hard aan het werk om wat geld te verdienen? Je hebt natuurlijk wel wat nodig om de komende week weer goed door te komen...
    Fijne feestdagen en een goed 2007!

Mzzl Peter

• 25 December 2006 - 09:14

Wil En Rob:

Hoi roel,
    We hopen dat alles goed met je gaat, en we wensen je fijne feestdagen en een gelukkig en gezond en onvergetelijk 2007
    groetjes rob en wil Vermeulen

• 27 December 2006 - 09:16

Biek:

Roel,

bin te laat um gelukkig kerstmees te wensen, maakt ok nix (zien der al zat die dat doon). Ge zut toch wal gewoen (in ow korte boks) enne kepotte possum op 't veur gegoeid hebben :-). Enne kier wat anders as mit ow femilie gezellig um en knapperend goermet-stelke hin zitten... Wal moj um ale foto's te zeen, kump bekend veur, veuraal den kel op 't stuupke in Edendale! Amuseer ow nog doa, en loat die binders ma flink knuppen. Weej zullen aan ow dinke aas weej mit enne moije pot beer en een pôtje "tiroler Gröstel" op de knoebel in Köningsleiten zitten!!

Groeten oet Lottum

Groete oet lottum

• 30 December 2006 - 19:39

Bockxss:

heej roel
    ik wens ow enne fijne joarwisseling en tot volgend joar amuseer ow nog. groetjes, yvonne

• 02 Januari 2007 - 06:10

Rene:

Hey Limbo hoe is t nou?

De beste wensen man!
    Heb je al een auto gekocht? Wanneer kom je deze kant op?

Gr. uit Melbourne
    Rene

• 02 Januari 2007 - 11:21

Nick En Janneke:

Heej Roel,
    dju, wat zuut dat der schon oet. Werder jaloers va. Weej wojje ow in ieder geval en geweldig nij joar wense en weej zeen ow wal wer enne kier aweije in Lottum.

Grz. Nick en Janneke

• 02 Januari 2007 - 12:33

Emily:

Hey Roel,

De allerbeste wensen voor 2007. Dat je nog een mooie tijd tegaan hebt in Australie!

Groetjes Emily

• 05 Januari 2007 - 12:39

De Kiwi's :

Ha Roel,
    Mooi te zien hoe goed het je daar allemaal bevalt! Wij krijgen ook steeds meer zin om te gaan. Wij hebben al van Riet vernomen dat je hen hebt opgezocht. Wij wisten niet dat jij zo van die extreme sporten houdt!?! geweldig dat je dat allemaal durft!
    Fijne reis en tot ziens?

groetjes Geert en Wilma

• 06 Januari 2007 - 09:43

Joepje OetOestenriek:

heej jong, ik zit heer in een internetcafe in Mayrhofen en doog kan wal ff een berichtje achter loate.... Mot toch wachte tot die jongen meej komme halen heer. Dees week is tenminste sjiek gewest en heb nag en week tegood.
    Sjiek... Ik haj ow nag en smsie gestuurd straks..en nag en terug gekregen. Vul plezeer op tasmania.... haije wha jong